تسمه وی شکل(V-beltچیست؟

تسمه وی شکل(V-beltچیست؟

سلام به همراهان سانلی تسمه امروز میخواهیم درباره تسمه وی شکل صحبت کنیم.در صفحه خرید تسمه اشاره ای به این نوع تسمه شد،حال میخواهیم درباره جزئیات آن بپردازیم.

تسمه وی شکل

همه چیز درباره تسمه وی شکل(V-belt):

به طور کلی تسمه ها به دو قسمت تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. تسمه انتقال نیرو
  2. تسمه انتقال مواد

سوالی که پیش میاید این است که این نوع تسمه جزو کدام گروه می باشد؟

در جواب بالا باید گفت:تسمه های وی شکل جزو تسمه های انتقال نیرو می باشند که از پرکاربرد ترین مدل های تسمه می باشد.

تسمه های انتقال نیرو صرفاً وظیفه منتقل کردن نیروی موتور یا گشتاور از بخشی از به بخش دیگر دستگاه را دارند که بواسطه این انتقال نیرو چرخ دنده، غلطک یا فولی دومی به حرکت درآمده و یا باعث درگیری آن قسمت با قطعات دیگر میشود.در واقع وظیفه این تسمه ها انتقال قدرت موتور توسط یک پولی به قسمت دیگر می باشد.

یکی از پرمصرف ترین تسمه های وی بلت،تسمه پروانه می باشد که در صنایع و تسمه خودرو در انواع مختلف ماشینی سبک و تسمه ماشینی سنگین کاربرد دارد.

تسمه را ممکن است با اسامی دیگر همچون تسمه ذوزنقه‌ای یا تسمه پروانه‌‌ای نیز بشناسید. به دلیل اینکه ظاهر مقطع این تسمه به شکل ذوزنقه است آن را به نام تسمه ذورنقه‌‌ای نیز می‌شناسند.

جنس این تسمه از پلاستیک، پارچه و نخ است که به کشش تسمه کمک می‌کنند. نخ پلی استرو مواد پلی پروپلین است که به دلیل انعطاف پذیری بالا در هنگام عملکرد تسمه، اختلالی را ایجاد نمی‌کند.

تسمه وی شکل چیست؟

انتقال دادن قدرت موتور دستگاه از غلطک یا فولی ثابت به یک غلطک یا فولی هرزه گرد در سمت دیگر است که این امر معمولاً با دورهای بالا اتفاق می افتد.

تسمه وی بلت ازمواد کائوچو درست شده که بسیار در برابر روغن و گرما آنتی استاتیک مقاوم بوده این نوع تسمه دارای توان بالا برای حمل بار ،انتقال مطمئن است.

معمولا تسمه های وی شکل دارای استاندارد سایز بندی براساس سطح مقطع می باشند که عبارتند از:

  • A
  • B
  • C
  • M

مبنای انتقال قدرت توسط این تسمه ها اصطکاک است. این امر دقیقا شبیه اصطکاک میان تایر خودرو و سطح جاده است که باعث میگردد خودرو به حرکت درآید.

این تسمه ها به صورت تکی خطی یا چند خطی بر روی پولی مورد نیاز استفاده می شود.

انواع تسمه های Vشکل:

تسمه های وی شکل انواع مختلفی دارند که هرکدام از آنها دارای قسمت بندی های مختلف می شوند.به طور کلی انواع این نوع تسمه به 5 بخش تقسیم میشوند که عبارتند از:

  1. تسمه Vشکل ساده
  2. V شکل دنده ای
  3. وی شکل چند خطی
  4. چند خطی دنده ای

تسمه Vشکل ساده:

تسمه‌هایی با قابلیت بالای انتقال نیرو، مقاوم در برابر حرارت، روغن و ضد الکتریسیته می باشندکه دلیل مقاومت آنها در برابر تغییرات طولی، کارکرد چند تسمه درکنار همدیگراست.این تسمه ها در کشاورزی و صنعتی کاربرد دارد.

Vشکل دنده ای:

تسمه هایی هستند که به صورت قالبی تولید می‌شوند در برابرحرارت و روغن مقاوم بوده و ضد الکتریسیته ساکن هستند.تسمه دندانه‌ایی این قابلیت را دارد که به دور یک فولی کوچک به گردش در آید و مقدار دفع حرارت را افزایش دهد.این مدل نسل تازه تسمه های وی شکل می باشد که کاربرد های فراوانی دارد.

وی شکل چند خطی:

شامل چند تسمه تک می‌شوند که توسط یک نوار در بالا به هم متصل شده و تشکیل یک تسمه واحد را می‌دهند.کاربرد این تسمه ها در دستگاه های سنگین می باشد.

در ماشین‌های کشاورزی و به خصوص کمباین‌ها به عنوان تسمه‌های اتصال دهنده استفاده می‌شوند.برای افزایش عمرتسمه، جایگزین تسمه‌های تخت یا مجموعه‌ای از تسمه‌ها می‌شوند.

چند خطی دنده ای:

ساخت آنها فرمولاسیون ویژه‌ای از ترکیبات CR است که دارای قدرت می باشد.ویژگی این نوع تسمه ها از کم صدایی و لرزش می باشد.

درتولید تسمه وی شکل استانداردهایی لحاظ شده اند که به شما در خرید تسمه کمک می‌کنند.درانتخاب تسمه وی شکل، باید تسمه را با سایز صحیح انتخاب کنید که معمولا با حروف انگلیسی سایزش درج نهادیده است.

حال میخواهیم انواع دیگر تسمه های وی شکل را نام ببریم که عبارتند از:

  • وی شکل مخصوص
  • چسبیده
  • چند شیاری
  • آجدار
  • روکش دار

مشخصات تسمه Vشکل:

میتوان به نصب آسان آن بر روی انواع دستگاه‌های صنعتی اشاره کرد. اگر تسمه را با اندازه مناسب خریداری کنید بر روی فولی به راحتی نصب می‌شود،همچنین نلغزیدن تسمه بر روی فولی است. این امکان وجود دارد که اگر از تسمه تخت بر روی فولی استفاده شود، انتقال نیرو با حداکثر ممکن صورت نگیرد.کارکرد تسمه بسیار راحت می باشد و عجله ای ندارد.درضمن نیازی به تعمیر و نگهداری نیز ندارد.

خرید تسمه وی شکل:

اول از همه باید بگویم این مدل تسمه ها بسیار مهم هستند که تسمه اصلی باشند زیرا اصالت کالا مهم می باشد.حتما از برند های معتبر و نمایندگی های فروش تسمه در بازار تسمه تهران،تسمه وی شکل که مدل های مختلفی را دارا می باشد تهیه کنید و حتما تسمه های وی شکل که دارای ضمانت کالا و خدمات پس از فروش می باشند بگیرید.خرید تسمه و فروش تسمه بسیار مهم است و برای خرید تسمه وی شکل حتما مشاوره خرید بگیرید،ما در این مقاله فقط قصد معرفی و آشنایی تسمه وی شکل را به شما داشتیم و امیدوارم مورد اقبالتون قرار گرفته باشد.

برای راهنمایی و مشاوره خرید تسمهV شکل با ما تماس بگیرید.

3 دیدگاه

  • تسمه وی شکل نشنیده بودم

  • تسمه وی شکل بیشتر مطلب بزارید

    • حتما
      ممنون

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت استعلام قیمت تماس بگیرید