:تسمه پروانه عمده

:تسمه پروانه عمده

امروز میخواهیم درباره “تسمه پروانه” و کاربرد آن صحبت کنیم،همچنین بهترین برند این نوع تسمه در بازار تسمه تهران به شما معرفی کنیم.

برای قیمت و خرید انواع تسمه پروانه عمده با شماره 09123237476 تماس بگیرید.

تسمه پروانه چیست؟(مشخصات و کاربرد تسمه):

این نوع تسمه جزو تسمه های ماشینی می باشد که جزو اقلام مصرفی مهم خودرو می باشد.در صفحه اصلی تسمه خودرو اشاره ای به این نوع تسمه شد حال می خواهیم به طور کامل آنرا بیان نمائیم.

تسمه پروانه همان تسمه دینام است که همزمان با روشن شدن فعالیتش را آغاز می‌کند. این قطعه در صنایع مختلف کاربرد داشته و در زمره تسمه‌های انتقال قدرت قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر انتقال نیروی پیشرانه در هرزگرد و پولی‌ها توسط این مدل تسمه صنعتی صورت می‌گیرد. در حال حاضر برای تولید و ساخت انواع خودروسبک و ماشینی سنگین از این تسمه استفاده می‌شود.پاره شدن آن می‌تواند باعث از کار افتادن عملکرد اجزای مختلف ایجاد دردسر شود.

تسمه پروانه با روشن شدن موتور شروع به کار می‌کند و دینام را به چرخش در می آورد. این تسمه با استفاده از قدرت دورانی موتور قطعات مختلف را به حرکت وا می دارد. تسمه در واقع وظیفه ی انتقال قدرت موتور به قطعات دیگر مانند دینام، پمپ فرمان هیدرولیک، واتر پمپ و سیستم تهویه‌ی مطبوع را برعهده دارد.

انواع تسمه ها:

درباره این مدل تسمه باید بگویم که V(وی شکل) می باشد که دلیل نامگذاری آن هم بخاطر شکل ظاهری آن می باشد.طراحی این تسمه به گونه‌ای است که انعطاف‌پذیری بالایی داشته ومی‌تواند دینام ماشین را به حرکت درآورد.

دینام ماشین کجا قرار دارد؟+وظیفه دینام

دینام وظیفه تأمین برق مورد نیاز اتومبیل را درزمان روشن بودن خودرو برعهده دارد. در حقیقت اگردینام وجود نداشته باشد برق باتری به سرعت خالی می‌شود.

دینام (Alternator) یا ژنراتور، تولیدکننده برق است که وظیفه شارژ باتری خودرو را برعهده دارد و در صورت خرابی دینام خودرو باتری ماشین در مدت کوتاهی تخلیه خواهد شد.

از آنجا که دینام توسط یک تسمه شیاری درمدارچرخش موتور قرار میگیرد،همواره باید این تسمه در فواصل منظم بازدید شود تا از خراب شدن آن ودرنتیجه خالی شدن شارژ باطری جلوگیری کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره دینام خودرو و طرز کار آن به «طرز کار دینام خودرو چگونه است؟» مراجعه نمائید.

ظاهر و مدل های مختلف تسمه پروانه چگوته است؟(V-Belt)

این تسمه دارای دندانه‌های زیاد با سطح مقطع ذوزنقه‌ای می‌باشد. از این روازتوان کششی بالا و مقاومت برخوردار است.

تسمه سرپانتین خودرو همان تسمه دینام است؟

تسمه سرپانتین در واقع همان تسمه پروانه در خودروهای مدرن است. این تسمه، نیروی موتور را به قطعاتی همچون دینام، پمپ فرمان هیدرولیک، کمپرسور سیستم تهویه مطبوع و در برخی مواقع پمپ آب منتقل می‌کند.

این نوع تسمه ها براثر زمان دارای کشش فراوان میشوند و باید مراقب آن باشید و هر ازگاهی به مکانیک خودرو خود نشان بدهید.به عبارتی تسمه دارای طول رشد میشود که در اثر این رشد طول، سرعت چرخش تسمه به دور قرقره‌ها نیز دچار تغییر میشود.

خرابی تسمه پروانه+علائم آن:

همان‌طورکه در بالا گفتیم همزمان با روشن شدن موتور، تسمه دینام کار خود را آغاز می‌کند. این تسمه توسط میل‌لنگ به چرخش درآمده و این چرخش را به دیگر قطعات متصل به خود انتقال می‌دهد. حال اگر این تسمه آسیب ببیند، عملکرد آن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛طوری که حتی ممکن است خودرو را مجبور به توقف کند. بنابراین لازم است با علائم خرابی تسمه پروانه آشنا شویم.

  1. شنیده شدن صدای جیرجیر در کاپوت خودرو
  2. کار نکردن کولر خودرو
  3. ازکارافتادگی هیدرولیک فرمان
  4. عدم کنترل و تعادل فرمان ماشین
  5. تغییر دمای موتور اتومبیل
  6. شارژ نشدن باتری

این شش مورد از علائم مهم خرابی و یا شاید پارگی تسمه پروانه می باشند که به طور خلاصه بیان نمودیم.هر یک از موارد اگر پیش آمد و یا در شکل ظاهری تسمه دچار تغییرات دیدید،بهتر است خودرو را خاموش کرده و کمی استراحت کند سپس آرام به سمت خدمات خودرویی حرکت کنید.ما در سانلی تسمه شما را به بهترین مکانیک های سطح شهر تهران وصل می نمائیم.اگر در شرق تهران دچار مشکل تسمه یا هرنوع مسئله درباره خودرو شدید به آدرس ذیل مراجعه فرمائید.

آدرس مکانیکی مورد تایید سانلی تسمه: تهران-بزرگراه شهید قاسم سلیمانی(خیابان رسالت)-خیابان سلمان طرقی-بالاتر از بانک صادرات-جنب داروخانه شبانه روزی-مکانیکی برادران(علی-عباس)

تلفن مکانیکی برادران:09192680974 آفای علی عبدالهی

تعویض این مدل تسمه پروانه چه وقت می باشد؟

زمان دقیقی برای آن مشخص نشده است؛ معمولا توصیه می‌شود در بازه‌های زمانی ۵ ساله یا پس از ۸۰ هزار کیلومتر رانندگی تسمه ماشین را تعویض کنید. زیرا پس از این مدت معمولا کارایی آن از دست رفته و دیگر دوام مناسب قبل را ندارد.دقت کنید تسمه پروانه نباید شل باشد برای همین شما را به مطالعه مقاله ای دعوت می نمایم.کلیک کنید

همچنین با مشاهده این علائم بهتر است اقدام به تعویض تسمه پروانه کنید : پیدا کردن خاصیت کشسانی در تسمه، وجود پارگی، ساییدگی، خوردگی و خشک‌شدگی در طول تسمه ، نداشتن کنترل فرمان خودرو و …

چطور از تسمه پروانه مراقبت کنیم؟

با توجه به محل جغرافیایی خودتان و شرایط جوی آب و هوا باید مراقب این مدل تسمه باشیم که چند موردی را اشاره می نمایم:

  • دوری از نور خورشید
  • نریختن ضد یخ خودرو بر روی تسمه
  • پیشگیری از گرم شدن موتور و دیگر اجزا
  • بررسی اجمالی به تسمه پروانه

به طور خلاصه در فصل تابستان بیشتر مراقب تسمه های ماشینی مثل تایم،دینام و کولری باشید.

تسمه پروانه ای از کجا بخریم؟

شما اگر به دنبال خرید تسمه هستید بهتر است ابتدا از کارشناس آن مشورت بگیرید،مخصوصا اگر خرید عمده دارید باید مراقب سودجویان و تازه کاران این بازار باشید.پیشنهاد ما به شما بازار تسمه تهران می باشد که مرکز فروش تسمه در کشور می باشد.شما حتی اگر به دنبال خرید تکی جنسی باشید بهترین گزینه بازار است چه برسد به خرید عمده یک کالا.

همه ما از وضعیت اقتصادی و شرایط تورم در کشور اطلاع داریم و منطفی است برای مدیریت هزینه هایمان کالاهای مصرفی خود را به طور عمده تهیه کنیم.تسمه یک کالای مصرفی است که مانند بقیه اجناس افزایش قیمت دارد.پس همکاران،مشتریان و فروشگاه های معتبر فروش تسمه ما به شما برای خرید تسمه پروانه «تسمه سانلی» است که بزرگترین واردکننده برند سانلی در ایران می باشد که در زمینه تسمه های شیاری دینام در انواع تسمه ها فعالیت می کند.

چرا تسمه سانلی بخریم؟

درباره تسمه های اصل از فیک قبلا صحبت کردیم،متاسفانه در سالهای اخیر تعداد تسمه های تقلبی توسط بعضی افراد رو به افزایش می باشد.برای همین موضوع ما در سانلی تسمه،تسمه ها را وارد می نمائیم و تسمه های پروانه ای ما از کشور ژاپن به طور اصل و عمده به فروشگاه های معتبر عرضه میشود.

برای اطلاعات از قیمت تسمه پروانه و خدمات ما تماس حاصل فرمائید.

3 دیدگاه

  • تسمه پروانه مطلب زیاد دارد و این مقاله آپدیت میشود.BELT

  • تسمه پروانه دینام عمده داری

    • سلام بله موجوده

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت استعلام قیمت تماس بگیرید