تسمه انتقال مواد

تسمه انتقال مواد

امروز میخواهیم خیلی ساده درباره تسمه انتقال مواد و کاربرد  انواع آن صحبت کنیم پس اگر کنجکاو این موضوع هستید با ما همراه باشید.

تسمه های انتقال مواد:

تسمه ها در دو دسته یا گروه تقسیم بندی می شدند که عبارتند از:

  1. انتقال قدرت(نیرو}
  2. انتقال مواد

درباره تسمه های انتقال نیرو در یک مقاله جداگانه صحبت و بررسی شد و امروز حول محور انتقال مواد و جزئیائش صحبت می کنیم.

اول از همه باید بگویم یکی از مهم ترین تسمه های انتقال مواد،تسمه نقاله می باشد و این نوع تسمه ها در صنایع مهمی بکار می روند.

نوار نقاله انتقال مواد قسمتی از تجهیزات مکانیکی میباشد که سبب جابجایی مواد از بخشی به بخش دیگر میشود. از نوار نقاله انتقال مواد برای انتقال و حمل مواد سنگین و یا سبک در بیشتر کارخانه ها و صنایع استفاده میشود. سیستم نوار نقاله انتقال مواد دارای مزیت های زیادی میباشد که از مهمترین آنها میتوان به حمل آسان و سریع وسایل اشاره کرد. انواع مختلفی از نوار نقاله انتقال مواد موجود میباشد که بسته به نوع صنعت و کاربرد آن میتوان نوار نقاله انتقال مواد مناسب را انتخاب کرد.

یکی از مهم ترین مصارف این نوع تسمه ها در مواد غذایی می باشد که خود دارای یک موضوع مهم و مستقل است اما ما درباره آن همین جا صحبت می کنیم.

تسمه انتقال مواد غذایی:

در صنعت غذا با استفاده از تسمه انتقال مواد غذایی تحولی  ایجاد شد که با داشتن تسمه انتقال غذایی،پردازش غذا تقریباً بدون دخالت انسان می تواند آسان شود.انتخاب تسمه انتقال غذایی مناسب در تعیین عملکردهای کاربردی آن کلیدی است.

انواع تسمه غذایی:

  • مارپیچ
  • پلاستیک
  • رولمات
  • رونی فلکس

تسمه انتقال مواد غذایی نیازهای شما شامل سازگاری شیمیایی یا حرارتی ، انعطاف پذیری ، ظرفیت حمل بار یاهرگونه مشکل انتقال را با عملکرد خود برطرف کنید.

کاربرد تسمه غذایی:

این نوع تسمه ها کاربرد های زیادی دارد که عبارتند از:

  • نانوایی
  • محصولات لبنی
  • گوشت،مرغ
  • بطری و کنسرو

اشکال تسمه غذایی:

این تسمه ها از نظر ظاهری به 4 مدل دسته بندی میشوند که عبارتند از:

  1. پی وی سی پشت پلی استر
  2. پی وی سی پشت شطرنجی
  3. گریپ پی وی سی پلی استر
  4. دو رو پلی استر

درباره تسمه های غذایی به طور خلاصه مطالبی بیان شد،حال به دومین نوع مهم تسمه های انتقال مواد که دارویی می باشد میپردازیم.

تسمه انتقال مواد دارویی:

تسمه نقاله دارویی بایستی دارای روکش مناسب جهت مصارف بهداشتی ودارویی باشد. این تسمه نقاله درعرض و طول های مختلف متناسب با نیاز مصرف کننده قابل ارائه می باشد. تسمه نقاله انتقال مواد دارویی معمولا از جنس فولاد ضد زنگ ، با گرید مختلف طراحی و تولید می شوند.

آنچه بیش از پیش در تسمه نقاله دارویی اهمیت دارد بهداشتی بودن آن می باشد زیرا مواد دارویی بر روی آن حمل می شود.

جالا که درباره دو نوع مهم این تسمه صحبت شد حالا بیایم یه مقدار درباره خود این تسمه صحبت کنیم.

طول عمر تسمه:

برای افزایش طول عمر نوار نقاله مواد، انتخاب صحیح نوع نقاله، طراحی صحیح سیستم و روش نگهداری و تعمیر اصولی نوار نقاله انتقال مواد ضروری میباشد. اگر سیستم نوار نقاله مواد به درستی نگهداری شود میتواند چندین سال بدون خرابی و نیاز به تعمیر برای شما کار کند.

مزایای تسمه:

نوار نقاله انتقال مواد، انتقال مواد از سطحی به سطح دیگر را به راحتی و با ایمنی بالایی انجام میدهد درحالی‌که انجام این عملیات با نیروی انسانی بسیار سخت و پرهزینه مییباشد.

قابلیت انتقال مواد با اشکال، اندازه‌ها و وزن مختلف را دارد همچنین ویژگی‌های ایمنی پیشرفته قابل نصب روی نوار نقاله انتقال مواد ، از بروز حوادث جلوگیری می‌کند و برای نصب نوار نقاله انتقال مواد روش های مختلفی از جمله سیستم های هیدرولیکی، مکانیکی و اتوماتیک وجود دارد.همچنین قابلیت نصب در هر مکانی را دارد و نسبت به سایر وسایل حمل و نقل امنیت بالایی دارد.

کاربرد کلی تسمه انتقال مواد:

از سیستم نوار نقاله انتقال مواد در بسیاری از صنایع و کارخانه ها از جمله خودروسازی، معدن، کشاورزی، مواد غذایی، صنایع دارویی و غذایی، بسته بندی و … استفاده میشود.درباره جزئیات صنایع غذایی و دارویی به علت مهم بودن آن نسبت به سایر موارد مطلب گفته شد.

نتیجه گیری:

در این مقاله صرفا میخواستیم شما را در آگاهی نسبت به تسمه های انتقال مواد و… آشنا کنیم و اگر مایل بودید درباره تسمه و انواع تسمه ها مطلب بدانید در صفحات وبلاگ ما مقالاتی وجود دارد که میتواند شما را راهنمایی کند،در ضمن برای خرید تسمه و لیست قیمت بازار تسمه در تهران به طور عمده یا تکی با ما تماس بگیرید یا حضوری تشریف بیاورید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت استعلام قیمت تماس بگیرید