تسمه انتقال قدرت

تسمه انتقال قدرت

سلام همراهان وبلاگ صفحه تسمه سانلی ما امروز میخواهیم درباره تسمه انتقال قدرت صحبت کنیم.همانطور که میدانید تسمه ها در دو گروه انتقال قدرت(نیرو) و انتقال مواد قرار دارند و ما امروز فقط حول محور انتقال قدرت هستیم.

تسمه های انتقال قدرت یا نیرو مسئله چیست؟

ابتدا یک تعریف ساده در رابطه با این تسمه ارائه می دهیم:

این تسمه از سه لایه تشکیل شد،لایه رو،لایه زیرین و لایه میانی تسمه انتقال نیرو پلی آمید و در مواردی منجید بسیار قوی که برای سرعت های بالا از این نوع تسمه انتقال نیرو استفاده می شود.

تسمه های انتقال قدرت جزو تسمه های صنعتی محسوب می شوند که شامل انواع تسمه های ذیل می باشند:

به طور کلی این تسمه ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. تسمه نقاله جابجایی
  2. تسمه انتقال مواد

 انتقال قدرت دارای شکل های مختلفی بوده و بر روی پولی مناسب قرار می گیرد. پولی های تسمه معمولا از جنس آلومینیوم یا فولاد ساخته می شود.

وظیفه تسمه:

وظیفه انتقال نیروی موتور به بخش های دیگررا دارد. عمدتا این تسمه ها به سه گروه تقسیم می شوند که شامل:

  • در جاهایی که قدرت بالا لازم است این تسمه با لایه پلی آمید استفاده می شود.
  • سرعت بالا و هم قدرت بالا نیاز است تسمه انتقال نیرو با لایه پلی آمیدو نخ پلی استر استفاده می شود.
  • سرعت بالا باشد این تسمه با نخ پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد تسمه انتقال نیرو:

از تسمه انتقال نیرو در صنایع مختلف استفاده می شود به طور مثال تسمه انتقال نیرو آجدار می باشد. صنعت ها و کارخانه های مختلف می توانند با انتخاب تسمه باکیفیت کارایی کار و صنعت خود را تثبیت کنند.تسمه های انتقال نیرو در صنایع مختلف بصورت حلقه بسته و یا بصورت جوشی استفاده می شود که عبارتند از:

  • صنایع نساجی
  • کاشی سازی
  • چاپ و برشکاری
  • قالب سازی
  • بافندگی و ریسندگی
  • کشاورزی و معادن

 تسمه انتقال نیرو در صنایع نساجی و عموما در صنایع چاپ و بسته بندی بسیار مصرف میشود.

کارکرد تسمه:

تسمه های انتقال نیرو بر حسب اینکه تنها با دو پولی درگیر می شوند یا چند پولی و اینکه تنها یک سطح داخلی از آنها بصورت تماس مستقیم با پولی قرار می گیرد و یا بر اثر نحوه قرار گیری دو سوی داخلی و خارجی آنها با پولی درگیر می شود دارای تنوع مختلفی هستند.

تسمه انتقال نیرو با دارا بودن پلی امید قوی در پرس های بسیار قدرتمند صنعتی تسمه انتقال نیرو سبز و تسمه انتقال نیرو زرد مورد استفاده قرار می گیرد.

این تسمه ها بر خلاف تسمه های نقاله دارای عرض کمتر می باشد. این تسمه در دستگاه های کوچک و بزرگ کاربرد دارد، و طول تسمه ها برای استفاده در کاربردهای مختلف بستگی به کاربرد آن صنعت دارد.

ساختار تسمه انتقال قدرت:

تسمه های انتقال نیرو از لحاظ ساختار میتوانند مانند تسمه های تایمینگ، دنده ای و دارای حرکت گامدار باشند یا تخت باشند و یا اینکه دارای سطح مقطع خاصی به شکل دایره، ذوزنقه و … باشند. محرک حرکتی این تسمه ها غالباً فولی های تخت یا دنده ای بوده که شکل و سطح فولی بطور استاندارد و مخصوص تسمه مربوطه میباشد. گاهی اوقات سطح رویی این تسمه ها ممکن است علاوه بر انتقال نیرو با محصولی درگیر شده، آنرا به سمت جلو کشیده یا نیرویی را به سمت محصول وارد کند ازین رو جهت محافظت از سطح تسمه انتقال نیرو در برابر اصطکاک و خوردگی و یا ایجاد درگیری بیشتر با محصول آنرا با لاستیکهای ضد سایش روکش میکنند.

خرید تسمه های انتقال قدرت:

برای خرید تسمه های انتقال فدرت از بازار تسمه تهران از شعبه اصلی تسمه سانلی اقدام به خرید کنید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت استعلام قیمت تماس بگیرید