تسمه دینام مزدا 3

تسمه دینام مزدا 3

امروز میخواهیم درباره نوع،جنس و کاربرد تسمه دینام مزدا 3 در خودرو باهم بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

تسمه پروانه مزدا 3:

برای تامین برق برای فعال سازی قطعات مختلف خودرو از تسمه دینام استفاده می کنند. از تسمه دینام، به عنوان تسمه پروانه و تسمه مارپیچ هم یاد می شود. تسمه دینام یکی از مهم ترین وظایفی که دارد شارژ کردن باتری خودرو می باشد، به طوری که در صورت خرابی آن، شارژ باتری تمام شده و خودرو از حرکت می ایستد. تسمه دینام وظیفه انتقال نیرو به بخش های مختلف خودرو از جمله دینام،سیستم تهویه هوا،پمپ فرمان،هیدرولیک فرمان دارد و موتور خودرو به حرکت درمیاورد.

بیرون زدگی تسمه دینام عموما در خودروهایی که از موتورهای XU7 استفاده می کنند، اتفاق می افتد، برای برظرف کردن این مشکل باید، پایه نگهدارنده ی آلترناتور و هم چنین پایه پمپ هیدرولیک فرمان را بررسی کنید. اگر این دو قطعه مشکل داشتند و یا معیوب بودند، اقدام به تعویض آن ها نمایید. علت بیرون زدگی تسمه دینام مزدا 3 در 90 درصد مواقع، به اشکال و یا خرابی این دو قطعه می باشد.

عمر تسمه پروانه خودرو:

عموما بین ۳ الی ۴ سال یک تسمه دینام خوب، کار می کند. در این فاصله زمانی حتی اگر تسمه دینام آسیب ندیده بود، باز هم آن را تعویض کنید. چون بعد از گذشت این چند وقت، قطعا تحت تاثیر سایر قطعات، فشار و یا کشش و برخوردهای سایر قطعات با آن، قرار گرفته است. به منظور آسودگی خاطر و عملکرد بهتر تسمه برای تولید برق برای سایر قطعات، در فاصله ۳ الی ۴ سال، اقدام به تعویض آن نمایید.

نکته دیگری که در مورد تسمه دینام ها باید بدانید این است که عموما این تسمه در حدود 80 هزار کیلومتر کار می کنند. اما اگر برای تولید آن ها از مواد EPDM استفاده شود، عمر این محصول افزایش چشمگیری پیدا می کند و می تواند تا 150 هزار کیلومتر نیز برای شما کار کند.

علائم خرابی تسمه دینام مزدا 3:

درباره علائم خرابی تسمه دینام و راهکارهای آن برای جلوگیری از پیشگیری در مقاله ای بحث کرده ایم.حال میخواهیم علائم خرابی تسمه این خودرو نام ببریم که عبارتند از:

  • خشک شدگی، ترک خوردگی، سایش تسمه
  • پارگی، شکستکی تسمه
  • چرب شدگی تسمه دینام و تغییر حالت آن
  • از کار افتادن پمپ آب و عدم چرخش آب در موتور

یکی از مهم ترین علائم خرابی تسمه دینام خودرو،صدای جیرجیر تسمه در کاپوت هنگام رانندگی می باشد.

برای رفع صدای تسمه خودرو به مقاله ما در وبلاگ تسمه سانلی رجوع نمائید.

اگر تسمه دینام مزدا ۳ به اندازه ی کافی سفت نباشد، باعث می شود که دینام به درستی باتری خودرو را شارژ نکند و واتر پمپ نیز عملکرد صحیحی نداشته باشد و باعث شود که آب رادیاتور جوش بیاید. افزایش دما باعث داغ شدن تسمه دینام می شود. اگر بیش از حد دما بالا رود، باعث تغییر شکل تسمه می شود. در نتیجه تسمه غیرقابل استفاده می شود.

از کجا بفهمیم تسمه نه خیلی سفت است نه خیلی شل؟ برای اندازه گیری میزان سفتی تسمه می توانید از دستگاه های مخصوص استفاده کنید. هم چنین می توانید به کمک انگشتتان به فاصله ی مرکزی ما بین دو پولی فشار آورید. اگر میزان انحراف بین ۱ الی ۲ سانتی متر بود، میزان سفتی تسمه استاندرد است.

خرید تسمه دینام مزدا 3 از بازار تهران:

اگر به دنبال خرید تسمه دینام مزدا 3 بصورت عمده یا تکی با برند های معتبر بازار می باشید؛نمایندگی ما در بازار تسمه تهران سفارش کلی و جزئی می پذیرد.

در تسمه سانلی ما پخش کننده انواع برند های معتبر برای خودرو مزدا 3 می باشیم؛موجودی انبار ما به شرح ذیل می باشد:

دو برند بالا در انبار بصورت عمده موجود می باشد و بقیه مارک های بازار نطیر دانگیل،دانلوپ و… بصورت تعداد قابل پخش می باشد.

برای لیست قیمت و خرید تسمه خودرو سواری مزدا 3 با ما تماس بگیرید.

Call Now Buttonجهت استعلام قیمت تماس بگیرید