تعویض تسمه خودرو

تعویض تسمه خودرو

امروز میخواهیم به بررسی “تعویض تسمه خودرو ” انواع مدل های تسمه ماشینی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

فقط جهت تعویض تسمه با مکانیک ما با این شماره تماس بگیرید: 09192680974

آدرس: تهران-رسالت-خیابان سلمان طرقی-بالاتر از بانک صادرات-مکانیکی برادران علی و عباس

جهت قیمت و خرید تسمه نیز با شماره 09123237476 تماس بگیرید.

تعویض انواع تسمه خودرو:

در گذشته درباره تسمه خودرو صحبت کردیم و گفتیم این تسمه ها به سه دسته مهم تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

  1. تسمه تایم خودرو
  2. تسمه دینام خودرو
  3. کولری یا تسمه هیدرولیک

برای تعویض قطعات بالا باید به متخصص خودرو(مکانیک) مراجعه کنید.

هر موارد بالا خود مقاله جداگانه دارند و درباره نکات فنی،طول عمر،نحوه نگهداری و… توضیحاتی را داده ایم.

امروز میخواهیم درباره تعویض این تسمه ها و بهترین برند تسمه و مکان آن صحبت کنیم.ابتدا تک تک بصورت خلاصه این تسمه ها بررسی می کنیم.

تسمه تایم:

تسمه تایم در حقیقت رابط میان میل‌لنگ و میل‌سوپاپ (میل بادامک) محسوب می‌شود. یعنی طوری تنظیم شده که با چرخش میل‌لنگ، میل‌سوپاپ را هم می‌چرخاند و البته باعث حرکت سوپاپ‌ها می‌شود. تسمه تایم را باید جزوی از قطعات موتورهای احتراق داخلی به حساب آورد. قبل از تسمه تایم از زنجیر تایم در موتور اتومبیل‌ها استفاده می‌شد.

تسمه دینام:

تسمه دینام (تسمه پروانه) یکی از قطعات مهم در خودروست که انرژی چرخشی موتور را به دینام منتقل می‌کند. دینام نیز این انرژی مکانیکی و دورانی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌نماید. سپس از آن، برای تامین برق قطعات الکتریکی ماشین استفاده می‌کند.

تسمه کولر:

تسمه کولر خودرو و عملکرد آن تأثیر به سزایی در کیفیت باد کولر دارد؛ پس چنانچه حس می کنید کولر خودروی تان به خوبی سال گذشته کار نمی کند، به سراغ تسمه آن بروید. خرابی این تسمه، بر عملکرد کمپرسور کولر نیز تأثیر می گذارد.

تعویض تسمه تایم خودرو:

تعویض تسمه تایم بستگی به عملکرد و کارکرد خودرو دارد. این‌گونه نیست که بگوییم این قطعه در تمامی خودروها باید در یک مدت‌زمان یا یک کیلومتر مشخص تعویض گردد. اما زمانی که کارکرد خودرو به ۶۰ هزار کیلومتر رسید بهتر است که تسمه تایم تعویض شود.

البته تنها کیلومتر ملاک خوبی برای تعویض تسمه تایم نیست، چراکه ممکن است خودرویی چندین سال کار نکرده باشد، که در این صورت تاریخ استفاده از تسمه گذشته و باید تعویض گردد. معمولاً از زمان تولید تسمه ۳ تا ۵ سال می‌توان از آن استفاده کرد.

تعویض تسمه دینام خودرو:

بهترین زمان تعویض تسمه دینام را با توجه به کیلومتر و کارکرد خودرو تعیین می کنند. به این علت که تسمه دینام از قطعاتی است که تحت تاثیر کشش و تنش حرارتی زیاد است، نسبت به دیگر قطعات ماشین، زودتر فرسوده شده و عمر آن زودتر تمام می‌شود. بنابراین می‌بایست به این قطعات توجه بیشتری کرد و هرچه زودتر آنها را تعویض نمود تا از صدمات احتمالی به خودرو جلوگیری شود. بهترین زمان تعویض تسمه دینام بین 40 تا 80 هزار کیلومتر است.

تعویض تسمه کولر خودرو:

تسمه کولر یا هیدرولیک حدود 100000کیلومتر کار می کند و پس از آن بهتر است تعویض شود.این تسمه ها نسبت به شرایط آب و هوایی حساس هستند و بهتر است خودرو دور از نور خورشید قرار گیرد.

بهترین برند های تسمه:

بهترین مکانیکی در تهران برای تعویض تسمه خودرو:

برای یافتن یک مکانیک خوب باید سالها تجربه کسب کنیم تا به یکنفر اعتماد کنیم.ما در تسمه سانلی به شما کمک می کنیم تا بهترین مکان برای تعویض و خدمات خودرویی به شما معرفی نمائید.تعمیرگاه مکانیکی برادران بهترین مکان برای انواع خودرو می باشد.این تعمیرگاه بیش از 30سال تجربه عملی در زمینه موتور،گیربکس،تسمه و… تخصصی کار می کند.

شما میتوانید برای خرید تسمه به همین مکانیکی و تعویض آن نیز اقدام نمائید.

آدرس تعمیرگاه:

تعمیرگاه اتومبیل برادران عباس و علی در محله کوهک تهران و در خیابان طرقی واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند مرکز خرید دنیای نور و مرکز واکسیناسیون بهداشت چهارده معصوم و بیمارستان چشم‌پزشکی بینا و ورودی ۲ مترو سر سبز و پمپ بنزین رسالت قرار گرفته است. نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ورودی ۱ مترو جانبازان و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس میدان رسالت میدان ونک می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

خرید عمده تسمه از بازار تهران:

نمایندگی فروش تسمه ما در بازار تهران،پخش کننده انواع تسمه های شیاری خودرو،تایم،دینام،کولری با برند های معتبر می باشد.شما میتوانید برای سفارش تسمه عمده یا تکی از طریق آدرس یا تلفن ما اقدام به خرید نمائید.

پخش کننده انواع تسمه برای انواع خودروی سواری، سنگین، بنز، خاور، اتوبوس و کامیون به سراسر کشور

واردکننده انواع تسمه های شیاری صنعتی،ماشینی،دینام،تایم و کولربه صورت مستقیم بدون واسطه

پخش تسمه های شیاری کشتی،قایق،لنج دریایی،تسمه باشگاه بدنسازی و دستگاه آب معدنی و کالباس بر در بازار تسمه تهران

برای اطلاع از قیمت ها و خدمات ما لطفا تماس حاصل فرمایید

02136611780 – 02136616304-09123237476

آدرس ما:

تهران، خیابان امیرکبیر، سعدی جنوبی(جدید)، بلوک 7 غربی، پاساژ ایران، طبقه همکف، پلاک206

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت استعلام قیمت تماس بگیرید